11 June, 2016

Korang Baca ke ? Membebel je ni.

Assalamualaikum. hai :)

Traffic blog menyedihkan sampai tuan tanah murung je tengok dia punya line macam teeeet. Mengada nya lahai. Apa khabar semua ? Macam mana puasa, hari ni masuk hari ke-6 puasa. Dan aku masih berada di desa tercinta. Desa di USM. Bukan desa tercinta di rumah. hewhew. Tak sabar nak balik. makan. auum. Tu je nak buat balik nanti. Nak masak, makan, masak, makan, main dengan Zikri. aihh #moodswing 

Hari ni hari Sabtu, selepas minggu yang sangat penuh dengan jadual peperiksaan. 4 kertas dalam 5 hari. Gap cuma sehari untuk paper ke-3 dan ke-4. Alhamdulillah tak sangka masih boleh tersenyum kambing dan menaip post ini. Baguslah at least boleh senyum kan. Final year 1 semester 2 sangat menguji kekuatan, kekredibiliti (ceh), semangat dan segala macam lagi sebab unit penuh kot. 21 unit. Banyak fakta kena hadam, Sejarah, dan macam biasa subjek Pendidikan Khas. Cuma terbeban sikit dengan minor, subjek universiti (BM dan BI). Some of the Seniors cakap kenapa ambik dua subjek sekali, maybe boleh drag kita punya pointer, tapi kita manalah tahu sebab dorang cakap lepas semua subjek dah didaftar. Kita pun macam hmm takpelah. Uji diri sendiri sikit, tengok macam mana. 

Aku banyak tawakal semester ni. Sebab rata-rata cakap susah nak skor. Allahuakbar. Yang penting usaha. Moga adalah rezeki nanti. Bertepatan dengan konsep bebel hihi takdelah bebel, cuma story. Nanti bila dah sambung PhD, baca balik memori Degree life. Ooooo i'm survived gitu. InsyaAllah. Ayah letak harapan dekat bahu ni. dan sebagai anak, aku berasa tergerak untuk memikul hasrat dan harapan ayah. Sebab aku sayang dan sayanglah ayah. itu je. hehehe. 

Untuk next paper lagi 4 hari. Lambat dan aku jenis menghafal. Kalau hafal awal-awal takut lupa nanti. hikhik buruk betul perangai. Sempena nak menginjak ke usia 23 tahun ni, aku takdelah niat apa-apa. Nak bahagiakan diri sendiri, keluarga tersayang, dan keep in touch with my bestfriends. Dah. Ringkas je kan. Lepastu sambung belajar sampai peringkat yang aku idamkan, di luar negara. ecehh. PhD aku berhasrat untuk further oversea. Sebab entah, kalau master macam awal sesangat. Takpelah, tengok pada rezeki. Jika Allah permudahkan, adalah. Yang penting ada usaha ke arah itu. 

Kahwin. hmm awal sangat nak cerita. Aku happy tengok kawan sekolah dedulu dah tunang, kahwin, even sekarang mengandung, dah ada baby sendiri. Macam aihh dorang is so matured enough to handle kan. Sweet lah bagi aku yang takde pape ni, hihi. Ada suami nak cerita pape gitu, ada baby nak memain, memanja. Macam ya Allah kenapa comel sangat kawan. hahaha Baguslah rezeki memasing. Aku selalu cakap dengan kakak aku, anak aku dah cukup ramai, masuk tahun ni 8 orang. Anak buah dah aku anggap macam anak sendirik. Pedulik apa kakak aku nak cakap apa. hahaha tapi aku sayang dorang macam anak sendiri dah. (walaupun aku taktahu makna anak sendiri tu macam mana) beria je kan. Takpelah tumpang kasih sayang dorang,

Aku pun bahagia sebab selalu kalau nak cerita pape, ummi, ayah yang dengar. Nak nangis sebab kena hafal banyak benda dengan ayah. Nak request makan apa bila balik nanti dekat ummi. Nak cerita jumap crush itu ini dengan kakak, nak mintak duit dengan abang. nak kongsi rezeki lebih dengan adik-adik, nak bagi kasih sayang terlebih ni dekat anak-anak. Itu pun dah cukup bersyukur alhamdulillah. Maka nikmat mana lagi aku nak snagkal. Takde. serius.


Lagipun orang cakap lah, hihi nak kata aku cakap, aku pun baca apa yang orang tulis, nak kahwin ni bukan sebab tengok orang kahwin, kita pun beria. Tanggungjawab lepas kahwin tu lagi berat nak pikul. Sebab tu aku salute dekat kengkawan yang dah kahwin. Bukan senang tapi yelah berkatnya ada. Terjaga semua benda. gituu. aihh apa aku ni cakap. Takpelah. Kalau aku pun dah ke arah itu nanti, aku ajak engkorang yang baca ni datang majelis iols. kahkaha. #siapayangmalangtu #ehyangberuntungtu

Bercerita lagi, eh bebel lagi. mementang lama tak tulis kan. Alang-alang kasi panjang terus, Aku baru perasan kalau aku nakkan sesuatu mesti aku akan dapat. usaha habisan. Tak sangka. Kalau benda lain aku beria berusaha, cer aku cakap nak study habiskan bab itu ini hari ni, tapi selang 5 minit check phone, ehehe tapi aku kan stick bila aku dah plan. Disiplin sikit je. Macam aku nak sangat tengok verita ni, marathon katanya, tanya kengkawan yang minat korea jugak, minta situ sini dan dapat. Dan dah selesai pun marathon. i love you seo deong dan myung joo. hiks. 

this kind of relationship yang aku suka. its not to obvious sebab lelaki jenis tak tunjuk perasaan dia, tapi cara dia yang buatkan iols aihh melting sikit. Tapi girl ini bagus sebab dia betul sayang dan tunjuk. tapi dia tahulah lelaki ni pun cinta mati dekat dia. gitew bukan sebelah tangan. Dedua belah tangan. Barulah relationship goal ape tah. 

hmm cukuplah merapu. i kan takde roomate, bercerita dekat you je lah. nmm korang lah. K lah, nak sambung buat benda lain. Korang selamat berpuasa. Moga berbahagia selalu. Jangan bandingkan kehidupan kita dengan novel atau drama, sebab itu semua adalah penulisan manusia. Hidup kita dah cukup perfect sebab Allah yang tentukan. Memasing ada part masing-masing. Ada bahagia lah nanti. entah-entah dengan benda yang tak menyangka jadi etrbaik untuk kita. Sebab tu jugak, kita hanya akan merancang, Allah akan tentukan. JANGAN RISAU. 

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN. 
tingkatkan amal ibadat kita di bulan mulia ni. :)
Doakan Oyah korang ni moga dapat result best semester ini. 
okay. 

xoxo 





No comments:

Post a Comment